Skip to main content

SET MENGANDUNG SHAKLEE - VITAMIN UNTUK WANITA MENGANDUNG

 

Assalamualaikum WBT

Apabila disahkan hamil, seorang bakal ibu pastinya akan merujuk dan mencari sumber terbaik bagi bayi yang bakal dilahirkan. Salah satu soalan yang sering ditanya oleh ibu hamil ialah berkaitan keperluan pengambilan vitamin atau suplemen kesihatan.
Diet yang seimbang adalah cara terbaik bagi mendapatkan nutrient yang diperlukan oleh ibu dan bayi dalam kandungan. Justeru itu, ibu hamil dinasihatkan mengambil makanan daripada pelbagai sumber bagi memastikan bayi dalam kandungan mendapat semua vitamin dan mineral yang diperlukan. Ia juga bagi memastikan ibu mendapat tenaga yang diperlukan sepanjang kehamilan.
Walau bagaimanapun,terdapat sesetengah ibu hamil yang tidak dapat memakan makanan yang mengandungi nutrien tertentu atas sebab alahan, mual-mual atau loya, muntah yang teruk, dan sebagainya. Oleh sebab itu, pengambilan suplemen vitamin adalah disarankan bagi melengkapkan keperluan nutrien yang diperlukan, bukan sahaja untuk ibu malahan untuk tumbesaran bayi dalan kandungan. Pengambilan vitamin dan suplemen kesihatan semasa hamil digalakkan kerana dapat mengurangkan risiko kecacatan bayi, kelahiran pramatang dan kekurangan berat bayi.




NUTRIEN-NUTRIEN PENTING UNTUK KEHAMILAN YANG SIHAT
1. Protein - Untuk tumbesaran dan perkembangan bayi.
2. Vitamin B - Mengurangkan risiko kecacatan kelahiran.
3. Multivitamin dan Zat besi - menyokong penghasilan sel darah merah
4. Kalsium - Membina tulang yang lebih kuat dan banyak lagi

PROTEIN
Merupakan nutrien penting untuk kehamilan yang sihat,tumbesaran dan perkembangan bayi. Juga untuk perkembangan janin,pembentukan organ,tisu,otot dan keseluruhan struktur badan bayi. 
Protein juga menyokong imuniti ibu,penting untuk fungsi normal sistem pertahanan badan. ESP dari Shaklee adalah protein soya yang baik untuk ibu hamil,mempunyai protein tumbuhan rendah indeks gliesemik,lengkap dengan 9 asid amino penting dan protein soya yang tidak diubah suai. Ianya juga mengurangkan kadar kolesterol.


Vitamin B

Antara vitamin yang penting untuk kehamilan yang sihat,mengurangkan risiko kecacatan kelahiran.

Menyokong pembentukan tiub saraf. Folic Asid (B() penting untuk membentuk tiub saraf dan pengambilan yang mencukupi mengurangkan risiko kecacatan.

Menyokong kesihatan otak dan sistem saraf. Vitamin B mencegah isu-isu seperti gangguan perkembangan serta menyokong perkembangan kognitif janin.

Merangsang penghasilan tenaga ibu. Vitamin B membantu tubuh badan memanfaatkan nutrien-nutrien utuk penghasilan tenaga. B Complex Shaklee ada sistem Bioaktif berpaten, membantu meningkatkan akses nutrien untuk menyokong penyerapan.

B Complex Shaklee, membekalkan kesemua vitamin-vitamin B yang seimbang untuk menguatkan tubuh ibu hamil. Melengkap jurang nutrisi vitamin B. Membekalkan kuantiti asid folik dan biotin cukup sesuai untuk tubuh yang sihat.



MULTIVITAMIN DAN ZAT BESI
Membekalkan nutrien-nutrien  penting untuk ibu hamil. Multivitamin mengisi jurang pemakanan ibu untuk mengekalkan tubuh badan yang sihat.

Mencegah masalah anemia. Zat besi penting untuk menghasilkan lebih banyak darah merah yang diperlukan, untuk peningkatan isipadu darah. Kekurangan zat besi boleh mengakibatkan anemia.

Membekalkan oksigen untuk janin. Oksigen penting untuk perkembangan dan tumbesaran bayi,pembahagian sel dan kesejahteraan keseluruhan.

Multivitamin Vita-lize Shaklee, dalam setiap hidangan membekalkan 25 jenis vitamin dan mineral penting. Dua kapsul Vita-lize membekalkan 600mcg asid folik dan vitamin B. Sistem penghantaran salutan mikro berpaten yang direka untuk memastikan penyerapan asid folik.



KALSIUM

Merupakan salah satu nutrien penting untuk kehamilan yang sihat,menyokong kesihatan tulang ibu hamil. 

Nutrisi penting untuk menyokong tumbesaran tulang bayi. Kalsium yang mencukupi penting untuk menyokong tulang ibu sepanjang proses kehamilan.

Mengurangkan kekejangan otot. Kalsium mengawal atur pengecutan otot. Ia membantu mengurangkan kekejangn otot semasa kehamilan.

Mengurangkan risiko komplikasi kehamilan. Kalsium dapat mengurangkan risiko komplikasi kehamilan seperti darah tinggi ketika hamil dan kelahiran pramatang.

Ostenutrix Shaklee bukan sekadar kalsium, ianya dirumus secara khas dengan gabungan 7 nutrien-nutrien penting termasuk kalsium,vitamin D,magnesium,zink,kuprum,mangan dan boron untuk membantu membina jisim tulang. 

Ostenutrix Shaklee dalam bentuk kaplet kecil yang mudah ditelan.




Disamping itu juga ada vitamin Shaklee lain untuk ibu dan bayi gembira dan sihat. Antaranya adalah:-

OMEGA GUARD
Omega Guard Shaklee mengandungi Asid Lemak Omega-3, menyokong penyembuhan selepas bersalin dan pemulihan. Asid Lemak Omega-3 mengandungi ciri-ciri anti keradangan untuk mengurangkan keradangan dan menyokong proses pemulihan.

Omega Guard Shaklee juga membantu menghalang tekanan selepas bersalin. Kajian-kajian mendapati dengan membekalkan suplemen minyak kaya dengan EPA boleh mengurangkan tekanan semasa dan selepas hamil dengan efektif.

Menyokong perkembangan sistem saraf bayi, 25 peratus asid lemak daripada Omega-3 menjadikannya nutrien yang sangat penting untuk perkembangan sistem saraf. Menyokong perkembangan otak bayi dan mood ibu juga.




Alfafa Complex
Alfafa Complex Shaklee,membantu merangsang bekalan susu ibu,merangsang penghasilan susu ibu. Dikenali sebagai galactagogue iaitu bahan yang dapat merangsang dan meningkatkan penghasilan susu ibu.

Menambah baik ekosistem bakteria bayi menerusi susu ibu. Perbiotik bertindak sebagai penyubur kepada bakteria bermanfaat yang hidup di dalam usus, untuk menyokong sistem pertahanan bayi.

Membantu mengawal atur pergerakan usus. Alfafa Shaklee mengandungi enzim seperti amilase,lipase dan protease untuk membantu mencerna karbohidrat.



Vitamin-vitamin yang disebut di atas boleh didapat dalam set Mengandung Shaklee PRENATAL MAMA WELLNESS SET dan  POSTNATAL MAMA WELLNESS SET.





Nak tahu lebih lanjut lagi boleh klik ni

***  WANITA MENGANDUNG***


Asnah Idris | Pengedar Shaklee Gombak
012 971 5359 | wasap saya | Facebook


#NextlevelBlogging

#Shakleethrive2023

#Shakleetriumph2023



Comments

Popular posts from this blog

PETUA HILANGKAN JERAGAT

Assalamualaikum..salam sejahtera Mempunyai kulit wajah yang tidak ada masalah kulit terutama jeragat menjadi idaman semua orang terutama wanita.  Oleh itu entri saya kali ini akan menerangkan apa itu jeragat dan petua-petua untuk mengatasi masalah jeragat ini. APA ITU JERAGAT? Hiperpigmentasi atau jeragat berlaku apabila kawasan kulit tertentu menjadi lebih gelap atau tebal. Perubahan warna ini menjadikan kulit kelihatan kusam dan tone kulit tidak sekata. Pigmentasi merupakan perwarnaan kulit ditentukan oleh jumlah melanin yang dihasilkan oleh sel-sel kulit. Istilah ini boleh metangkumi pelbagai jenis gangguan pigmentasi kulit yang boleh menjejaskan kawasan kulit yang kecil atau besar. Walaupun jeragat tidak berbahaya  tetapi ia mungkin menjejaskan penampilan seseorang. Sebelum kita mengetahui apa Petua Hilangkan Jeragat terlebih dahulu perlu kita ketahui apa yang menyebabkan terjadinya jeragat. BERIKUT ADALAH PUNCA-PUNCA TERJADINYA JERAGAT SINARAN ULTRALEMBAYUNG (UV) -  Sinar UV sela

3 DOA MUDAH UNTUK WANITA

  Assalamualaikum W.B.T Pengertian doa adalah permintaan, permohonan atau rayuan seseorang kepada Allah SWT yang diucapkan dengan penuh keikhlasan, kerendahan hati dan berseunggu-sungguh terhadap apa yang dimohon. Entri saya kali ini, saya  berkongsi  3 doa mudah untuk wanita, yang boleh diamalkan hari-hari. Doa-doa ini adalah doa yang saya selalu amalkan  dalam  kehidupan seharian terutama selepas solat. Sebelum itu kita ketahui terlebih dahulu adab-adab berdoa. ADAB-ADAB BERDOA Mengikhlaskan hati kepada Allah. Mengangkat kedua tangan ketika berdoa sepertimana yang dilakukan oleh Rasulullah SAW sehingga kelihatan putih dua ketiaknya sebagai tanda kesungguhan kita memohon sesuatu daripada Allah Memulakan doa dengan tahmid kepada Allah SWT dan diiringi dengan salawat kepada Nabi SAW, diikuti dengan permohonan apa-apa yang dihajatkan. Doa yang paling utama ialah memohon keampunan dan keredhaan Allah sebelum memohon perkara-perkara yang lain. Permohonan juga boleh dimohon dengan apa-apa b

SERONOKNYA PERCUTIAN SHAKLEE

  Assalamualaikum Semua!   Kalau anda dapat peluang pergi bercuti,sudah tentu seronokkan?.Apa lagi kalau percutian itu ditaja. Dengan kata lain percutian percuma, ditaja sepenuhnya,bestkan!. Rasanya ramai yang suka kalau dapat peluang bercuti ditaja ini ,jaranglah sangat kalau ada yang tidak suka benda yang percumakan? Seperti sudah diketahui, pihak Shaklee ada memberi insentif atau ganjaran kepada pengedar Shaklee yang layak. Ganjaran itu dikenali sebagai 3C iaitu Cash,Car dan Covention. Hari ni saya nak bercerita tentang ganjaran yang ketiga tu iaitu convention. Melalui ganjaran ini, pengedar Shaklee berpeluang menikmati  percutian bertaraf 5 bintang dalam dan luar negara yang kesemuanya ditaja 100% oleh Shaklee. Seronokkan, kita hanya datang bawa badan sahaja,sebb semua sudah disediakan. Biasanya Shaklee akan bagi pilihan trip, samada trip international, regional atau umrah. Antara syarat-syarat nak layakkan diri untuk trip Shaklee ni ialah first sekali anda kenalah  mendaftar menja