Skip to main content

KENAPA SAYA MEMILIH BISNESS ONLINE SHAKLEE

 


Assalamualaikum WBT


Teringat saya,orang dulu-dulu cara mereka berbisness akan pergi satu rumah ke satu  rumah dengan membawa barangan jualan mereka  bersama cara ini popular kalangan wanita terutama mak-mak yang berniaga seperti kain baju,pinggan mangkuk dan sebagainya. Bayangkan berniaga dengan membawa barangan jualan sekali sudah tentu memerlukan tenaga yang kuat untuk mengangkut barangan dalam cuaca panas ataupun hujan.  Kalau berkenderaan kurang sedikit rasa penat itu kalau berjalan kaki sudah tentu berganda-ganda kepenatan itu belum lagi jualan yang belum tentu ada yang membelinya. Tetapi mereka ini tidak mudah patah semangat dan terus berusaha untuk majukan diri. Malah ramai sahaja yang berjaya dalam bisness mereka dan  berjaya setingkat demi setingkat .Ada yang boleh buka kilang  dan kedai sendiri.

Sekarang ini, dalam dunia serba maju dan canggih cara berbisness pun sudah bertukar. Ramai yang memilih cara bisness yang mudah iaitu  'Bisness Online'. Termasuklah saya semenjak saya mengenali Shaklee dan mengguna produk Shaklee  berjinak-jinak pula buat bisness Shaklee secara 'Online".


INI SEBAB KENAPA SAYA MEMILIH BISNESS ONLINE SHAKLEE

1. Tidak perlu keluar cari customer,cuma duduk di hadapan laptop  ataupun smartphone. Saya ini seorang pemalu dan tiada pengalaman berniaga,saya tidak berapa pandai hendak terangkan mengenai produk. Kalau melalui 'Online' lebih mudah saya hanya "Sharing" dan cerita pengalaman dan kelebihan Shaklee. Sharing poster-poster produk yang telah sedia ada. Apa yang penting apa yang kita sharing itu adalah yang terkini mengenai produk. Kena buat bersungguh-sungguh baru nampak hasilnya.


2. Pendapatan Sampingan. Saya mempunyai kerja hakiki yang tetap. Buat bisness Shaklee ini adalah untuk menambah pendapatan dan membantu kewangan keluarga. Gaji bulanan yang saya dapat hanya cukup -cukup sahaja kalau ada lebih hanya sedikit boleh disimpan. Oleh itu saya memilih untuk membuat bisness Shaklee kerana ianya tidak menganggu waktu bekerja saya.


3. Tidak Perlu Menyimpan Stock. Kalau ada pesanan dari customer yang hendak produk, kita hanya perlu pesan di laman web Shaklee.Com, Penghantaran terus dari pihak Shaklee  ke customer kita. Kalau perlu menyimpan stock pun sebagai penyediaan kalau ada customer yang perlu barang cepat dan perlu dihantar secara 'Cash Of Delivery' (COD).


4. Kekuatan Produk. Saya sendiri pengguna Produk Shaklee,nampak kesan selepas mengamalkan  pengambilan supplemen secara konsisten. Malah banyak membantu saya dan keluarga. Banyak testimoni-testimoni  yang dikongsi oleh  customer-customer yang menggunakan Produk Shaklee menambah keyakinan terhadap produk tersebut.

Yakin sebab supplemen Shaklee ada Landmark Study (Kajian oleh pihak ketiga). Banyak penyelidikan dan kajian telah dibuat oleh pihak makmal Shaklee untuk kemajuan Produk Shaklee.


5. Sistem Order Online Yang Sempurna. Bila ada sistem online ini,Bisness Shaklee menjadi mudah. Tidak kisah di mana kita berada atau sedang bercuti asalkan ada kemudahan internet dan telefon. sudah boleh buat pesanan (order) supplemen/prosuk Shaklee. Pihak Shaklee akan membuat penghantaran pesanan terus kepada customer. Mudahkan! Penghantaran pula cepat dan tidak perlu kita menunggu dalam tempoh yang lama.

Selain itu sistem online Shaklee.com juga boleh untuk:-

* Mendaftar keahlian baru

* Belian produk (boleh beli dengan kad debit/kredit atau pun secara bank online(FPX)

* Penghantaran produk

* Promosi bulanan

* Boleh tengok jumlah jualan

* Boleh tengok jumlah bonus/pendapatan

* Belajar ilmu produk

* Jadual latiahan.kelas motivasi serta aktiviti Shaklee di seluruh Malaysia





6. Tidak Perlu Modal Yang Tinggi. Yuran keahlian yang rendah hanya RM35  sahaja dan mampu untuk semua. Selepas membuat bayaran menjadi ahli tidak perlu keluar modal lagi. sebaliknya boleh terus buat bisness cari customer.

Untuk Ahli baru akan dapat 'e-Starter Kit' secara online juga untuk panduan dan penerangan tentang Shaklee dan produk Shaklee.





Bagi yang berminat untuk buat bisness Shaklee,anda boleh menghubungi  saya dan saya akan memberi panduan kepada anda bagaimana hendak berbisness dengan Shaklee. Keahlian terbuka keapda yang berumur 18 tahun ke atas.




Kalau nak tahu lebih lanjut lagi boleh klik ni


Asnah Idris | Pengedar Shaklee Gombak
012 971 5359 | wasap saya | Facebook


#NextlevelBlogging

#Shakleethrive2023

#Shakleetriumph2023




Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

PETUA HILANGKAN JERAGAT

Assalamualaikum..salam sejahtera Mempunyai kulit wajah yang tidak ada masalah kulit terutama jeragat menjadi idaman semua orang terutama wanita.  Oleh itu entri saya kali ini akan menerangkan apa itu jeragat dan petua-petua untuk mengatasi masalah jeragat ini. APA ITU JERAGAT? Hiperpigmentasi atau jeragat berlaku apabila kawasan kulit tertentu menjadi lebih gelap atau tebal. Perubahan warna ini menjadikan kulit kelihatan kusam dan tone kulit tidak sekata. Pigmentasi merupakan perwarnaan kulit ditentukan oleh jumlah melanin yang dihasilkan oleh sel-sel kulit. Istilah ini boleh metangkumi pelbagai jenis gangguan pigmentasi kulit yang boleh menjejaskan kawasan kulit yang kecil atau besar. Walaupun jeragat tidak berbahaya  tetapi ia mungkin menjejaskan penampilan seseorang. Sebelum kita mengetahui apa Petua Hilangkan Jeragat terlebih dahulu perlu kita ketahui apa yang menyebabkan terjadinya jeragat. BERIKUT ADALAH PUNCA-PUNCA TERJADINYA JERAGAT SINARAN ULTRALEMBAYUNG (UV) -  Sinar UV sela

3 DOA MUDAH UNTUK WANITA

  Assalamualaikum W.B.T Pengertian doa adalah permintaan, permohonan atau rayuan seseorang kepada Allah SWT yang diucapkan dengan penuh keikhlasan, kerendahan hati dan berseunggu-sungguh terhadap apa yang dimohon. Entri saya kali ini, saya  berkongsi  3 doa mudah untuk wanita, yang boleh diamalkan hari-hari. Doa-doa ini adalah doa yang saya selalu amalkan  dalam  kehidupan seharian terutama selepas solat. Sebelum itu kita ketahui terlebih dahulu adab-adab berdoa. ADAB-ADAB BERDOA Mengikhlaskan hati kepada Allah. Mengangkat kedua tangan ketika berdoa sepertimana yang dilakukan oleh Rasulullah SAW sehingga kelihatan putih dua ketiaknya sebagai tanda kesungguhan kita memohon sesuatu daripada Allah Memulakan doa dengan tahmid kepada Allah SWT dan diiringi dengan salawat kepada Nabi SAW, diikuti dengan permohonan apa-apa yang dihajatkan. Doa yang paling utama ialah memohon keampunan dan keredhaan Allah sebelum memohon perkara-perkara yang lain. Permohonan juga boleh dimohon dengan apa-apa b

SERONOKNYA PERCUTIAN SHAKLEE

  Assalamualaikum Semua!   Kalau anda dapat peluang pergi bercuti,sudah tentu seronokkan?.Apa lagi kalau percutian itu ditaja. Dengan kata lain percutian percuma, ditaja sepenuhnya,bestkan!. Rasanya ramai yang suka kalau dapat peluang bercuti ditaja ini ,jaranglah sangat kalau ada yang tidak suka benda yang percumakan? Seperti sudah diketahui, pihak Shaklee ada memberi insentif atau ganjaran kepada pengedar Shaklee yang layak. Ganjaran itu dikenali sebagai 3C iaitu Cash,Car dan Covention. Hari ni saya nak bercerita tentang ganjaran yang ketiga tu iaitu convention. Melalui ganjaran ini, pengedar Shaklee berpeluang menikmati  percutian bertaraf 5 bintang dalam dan luar negara yang kesemuanya ditaja 100% oleh Shaklee. Seronokkan, kita hanya datang bawa badan sahaja,sebb semua sudah disediakan. Biasanya Shaklee akan bagi pilihan trip, samada trip international, regional atau umrah. Antara syarat-syarat nak layakkan diri untuk trip Shaklee ni ialah first sekali anda kenalah  mendaftar menja