Skip to main content

TESTIMONI SHAKLEE SAYA

 



Assalamualaikum wbt

Entri saya kali ini saya ingin berkongsi Testimoni Shaklee saya sendiri. Saya mengenali Produk Shaklee ini sejak tahun 2018 sehingga sekarang saya masih setia menjadi pengguna Shaklee malah saya buat bisness Shaklee juga. 

Inilah pengkongsian TESTIMONI  SHAKLEE saya! 


ALHAMDULILLAH TIADA LAGI MASALAH GASTRIK 

Dulu saya  selalu kena gastrik bertahun-tahun saya menanggung kesakitan setiap kali gastrik datang menyerang.

Zaman sekolah menengah  awalnya saya  dapat gastrik .Masa itu saya  tinggal di asrama,setiap kali kena gastrik ada kawan sebilik tolong bancuh susu panas. makan ubat air yang macam air kapur yang dibekalkan pihak hospital .Sapa yang ada gastrik tahulah bagaimana rupanya ubat itu dan apa rasanya setiap kali menelannya 

Sampailah habis sekolah,bekerja dan berumahtangga gastrik masih lagi menyerang.Setiap kali datang sakit,memang sakit sangat-sangat  sampai berguling-guling.  Lebih-lebih lagi bulan puasa agak mencabar juga bila gastrik datang menyerang.

Alhamdulillah sejak saya  diperkenalkan dengan ESP Shaklee, pengambilan ESP secara konsisten gastrik sudah tiada lagi. Syukur sangat-sangat  dengan izinNya saya boleh menjalani kehidupan seharian dengan lebih selesa.

Malah bukan itu sahaja,kulit saya semakin cerah,masalah kulit yang sering kegatalan sensitif dengan habuk,panas semakin berkurangan.





ESP Shaklee dengan protein soya  banyak manfaatnya,mengatasi masalah seperti di bawah:-

✅ Nak kulit cantik⁣

✅ Nak hilangkan parut⁣

✅ Nak kuruskan badan⁣

✅ Nak kawal selera makan⁣

✅ Nak elakkan gastrik⁣

✅ Nak sarapan mudah⁣

✅ Nak banyakkan susu badan⁣

✅ Nak tenaga berpanjangan⁣



ALHAMDULILLAH TIADA LAGI MASALAH MIGRAIN

Selain ada masalah gastrik, saya juga ada masalah sakit kepala yang teruk iaitu Migrain.  Migrain saya hadapi sangat teruk sehingga mengangggu tugas seharian. Bermacam-macam ubat telah saya cuba untuk mengatasi malah tiada perubahan. Bila migrain datang menyerang saya tidak larat untuk bangun dan akan tidur seharian. Saya akan ke klinik berjumpa doktor, doktor akan memberi saya suntikan ubat tahan sakit, Ini kerana ubat makan (pill killer) tidak lagi memberi kesan pada saya. Begitulah setiap kali saya diserang migrain.

Vitamin yang mula-mula saya ambil setelah mengenali Shaklee ada OsteNutrix (dikenali  Ostemetrik sebelum ini) dan B-Complex. Menjadi vitamin kesayangan untuk mengataimasalah migrain yang saya hadapi bertahun-tahun.

Pengambilan vitamin ini secara konsisten sejak tahun 2018,saya tidak lagi mengalami migrain. Alhamdulillah, dengan izinNya. Kita hanya ikhtiar yang menyembuh Allah.

Disamping itu juga masalah sembelit saya dapat diatasi. Pembuangan lancar tanpa masalah.




KEBAIKAN B-COMPLEX

👉Menukarkan makanan menjadi tenaga dengan cekap dan berkesan

👉 fungsi badan yang normal

👉Bantu melengkapi jurang nutrisi kekurangan vitamin B

👉 kuantiti asid folik & biotin yang cukup sesuai untuk badan sihat

👉 Anemia

👉 stress

👉 masalah migrain

👉 untuk ibu hamil,berpantang dan menyusu






KEBAIKAN OSTENUTRIX

👉 kesihatan sendi

👉 risiko Osteoporosis

👉 kejang otot,lenguh dan sakit badan

👉 senggugut

👉Bantu kurangkan asid perut berlebihan

👉 tidur lebih lena

👉 sebagi pelawas




Esp,OsteNutrix dan B-Complex Shaklee  akan terus menjadi kesayangan saya sampai bila-bila. Saya juga ada mengambil vitamin Shaklee yang lain seperti Vita-C Plus  Pengambilan  berterusan kita akan dapat rasa perbezaanya. Tambahan pula vitamin ini dari bahan semulajadi dan ada 'landmark study', halal Jakim dan lulus KKM





Kalau ada sesiapa yang ada masalah seperti saya bolehlah dapatkan vitamin-vitamin Shaklee untuk mengatasi masalah anda. Boleh hubungi saya, saya sedia membantu menjawab pertanyaan anda dan membantu cara pengambilan vitamin tersebut.



Asnah Idris | Pengedar Shaklee Gombak

012 971 5359 | wasap saya | Facebook


#blogmegashaklee

#shakleethrive2023

#shakleetriumph202




Comments

Popular posts from this blog

PETUA HILANGKAN JERAGAT

Assalamualaikum..salam sejahtera Mempunyai kulit wajah yang tidak ada masalah kulit terutama jeragat menjadi idaman semua orang terutama wanita.  Oleh itu entri saya kali ini akan menerangkan apa itu jeragat dan petua-petua untuk mengatasi masalah jeragat ini. APA ITU JERAGAT? Hiperpigmentasi atau jeragat berlaku apabila kawasan kulit tertentu menjadi lebih gelap atau tebal. Perubahan warna ini menjadikan kulit kelihatan kusam dan tone kulit tidak sekata. Pigmentasi merupakan perwarnaan kulit ditentukan oleh jumlah melanin yang dihasilkan oleh sel-sel kulit. Istilah ini boleh metangkumi pelbagai jenis gangguan pigmentasi kulit yang boleh menjejaskan kawasan kulit yang kecil atau besar. Walaupun jeragat tidak berbahaya  tetapi ia mungkin menjejaskan penampilan seseorang. Sebelum kita mengetahui apa Petua Hilangkan Jeragat terlebih dahulu perlu kita ketahui apa yang menyebabkan terjadinya jeragat. BERIKUT ADALAH PUNCA-PUNCA TERJADINYA JERAGAT SINARAN ULTRALEMBAYUNG (UV) -  Sinar UV sela

3 DOA MUDAH UNTUK WANITA

  Assalamualaikum W.B.T Pengertian doa adalah permintaan, permohonan atau rayuan seseorang kepada Allah SWT yang diucapkan dengan penuh keikhlasan, kerendahan hati dan berseunggu-sungguh terhadap apa yang dimohon. Entri saya kali ini, saya  berkongsi  3 doa mudah untuk wanita, yang boleh diamalkan hari-hari. Doa-doa ini adalah doa yang saya selalu amalkan  dalam  kehidupan seharian terutama selepas solat. Sebelum itu kita ketahui terlebih dahulu adab-adab berdoa. ADAB-ADAB BERDOA Mengikhlaskan hati kepada Allah. Mengangkat kedua tangan ketika berdoa sepertimana yang dilakukan oleh Rasulullah SAW sehingga kelihatan putih dua ketiaknya sebagai tanda kesungguhan kita memohon sesuatu daripada Allah Memulakan doa dengan tahmid kepada Allah SWT dan diiringi dengan salawat kepada Nabi SAW, diikuti dengan permohonan apa-apa yang dihajatkan. Doa yang paling utama ialah memohon keampunan dan keredhaan Allah sebelum memohon perkara-perkara yang lain. Permohonan juga boleh dimohon dengan apa-apa b

SERONOKNYA PERCUTIAN SHAKLEE

  Assalamualaikum Semua!   Kalau anda dapat peluang pergi bercuti,sudah tentu seronokkan?.Apa lagi kalau percutian itu ditaja. Dengan kata lain percutian percuma, ditaja sepenuhnya,bestkan!. Rasanya ramai yang suka kalau dapat peluang bercuti ditaja ini ,jaranglah sangat kalau ada yang tidak suka benda yang percumakan? Seperti sudah diketahui, pihak Shaklee ada memberi insentif atau ganjaran kepada pengedar Shaklee yang layak. Ganjaran itu dikenali sebagai 3C iaitu Cash,Car dan Covention. Hari ni saya nak bercerita tentang ganjaran yang ketiga tu iaitu convention. Melalui ganjaran ini, pengedar Shaklee berpeluang menikmati  percutian bertaraf 5 bintang dalam dan luar negara yang kesemuanya ditaja 100% oleh Shaklee. Seronokkan, kita hanya datang bawa badan sahaja,sebb semua sudah disediakan. Biasanya Shaklee akan bagi pilihan trip, samada trip international, regional atau umrah. Antara syarat-syarat nak layakkan diri untuk trip Shaklee ni ialah first sekali anda kenalah  mendaftar menja