Skip to main content

MANFAAT VITAMIN E COMPLEX SHAKLEE

 Assalamualaikum...Salam Sejahtera



Entri saya kali ini akan bercerita mengenai manfaat Vitamin E Complex Shaklee. Sebelum itu jom kita kenali terlebih dahulu apakah Vitamin E Complex Shaklee ini.


Vitamin E adalah sejenis antioksidan yant fungsinya melindungi sel-sel dan tisu dalam badan dari kerosakan akibat radikal bebas. 

Vitamin E adalah sejenis antioksidan yang terkenal dengan fungsinya melindungi sel – sel dan tisu dalam badan dari kerosakan akibat radikal bebas.
Vitamin E Shaklee terdiri daripada alpha-tocopherol concentrate lengkap dengan Selenium (as selenium yeast). Sebiji Vitamin E Shaklee membekalkan 400 IU Vitamin E. (IU=International Unit).
Vitamin E sahaja tidak sempurna tanpa Selenium. Pengambilan vitamin E perlulah lengkap dengan Selenium untuk mendapat kesan pengambilan yang optimum manakala tanpa Selenium ia boleh bertindak sebagi toksik dalam jangka panjang kerana ia tidak dapat mekasanakan fungsinya dengan baik.  Sedbiji Vitamin E Shaklee membekalkan 65mcg Selenium untuk melengkapkan keberkesanan Vitamin E.
Viamin E Shaklee yang terbaru diformulasikan dengan tambahan Grape Seed Extract yang mana ia memberi kebaikan untuk kulit wajah yang lebih glowing dan membantu memudarkan parut-parut di kulit muka dan seleruh badan. Sebiji Vitamin E shaklee membekalkan 39.4mg Grape Seed Extract ini.
Vitamin E Shaklee ini dalam bentuk Soft Gel,memudahkan kita untuk menelan dan tidak risau untuk rasa tercekik apabila mengambil Vitamin E ini. Kapsul yang salut Vitamin E Shaklee  berwarna gelap kerana pihak Shaklee patternkan dengan kapsul yang berkualiti tinggi untuk melingungi antioksidan dari teroksida. Bukan sahaja Soft Gel itu yang berkualiti malah botolnya juga berkualiti tinggi.

 

MANFAAT UTAMA VITAMIN E COMPLEX SHAKLEE 

1. Melindungi jantung – Pengambilan harian 800IU Vitamin E Complex untuk jantung yang sihat, melindungi sel darah merah untuk mengelakkan pengasidan lipid, meningkatkan kolesterol HDL, mengurangkan tekanan darah, menghalang platelet darah melekat ke dinding arteri, menghalang anemia hemolifik, penyakit jantung dan lain-lain

2. Anti Penuaan – 1 kapsul Vitamin E Complex sehari dapat membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garus halus, parut dan bintik penuaan. Ianya mampu memulihkan tekstur kulit dan ton muka, dada dan otot paha.

3. Anti Oksidan Yang Kuat – Pengambilan lebih dari 1200 IU sehari untuk anti oksidan yang kuat dan berkesan untuk melawan kanser, mengukuhkan sistem imu, menghalang dan melambatkan pertumbuhan tumor, mengurangkan kerosakan akibat radikal bebas. Ianya juga memperbaiki masalah oksidasi – katarak dan masalah penglihatan.

4.Kelestarian Tenaga – Meningkatkan kelestarian tenaga dan seksual dengan membekalkan oksigen yang lebih. Lelaki sangat sesuai mengambil produk Vitamin E Complex.

5. Memperbaiki Arthritis – Meningkatkan keanjalan salur darah, memperbaiki kitaran darah, merawat bahu kejang, pening, buasir, urat varikos dan sakit sendi.

6. Memperbaiki parut – Memperbaiki bengkak dan ulser kulit. Vitamin E Complex boleh diaplikasi terus atas kulit yang luka untuk mengurangkan kesan parut.

7. Menghalang Keguguran – Merawat musculus pectoralis fibrosis otot dada, sindrom prahaid dan simdrom menopaus seperti hot flush. Digunakkan pada ujian klinikal untuk menghalang kematian janin dan keguguran.

8. Mempertingkatkan Kemampuan Reproduktif – Kajian pada tahun 1924, mendapati Vitamin E mampu memulihkan kemampuan reproduktif. Para lelaki yang mengambil 600IU – 800IU vitamin E sehari mampu meningkatkan kiraan sperma mereka.



Akibat Kekurangan Vitamin E :

Masalah kekurangan Vitamin E biasanya berkait rapat dengan sel badan yang tidak boleh menyimpan lemak sedangkan Vitamin E adalah bersifat larut lemak dan perlukan lemak untk bergerak ke bahagian yang diperlukan dalam badan.

Kekurangan Vitamin E alpha-tocopherol menyebabkan sel darah merah menjadi rapuh dan meningkatkan penghasilaan radikal bebas dalam tubuh. Lalu menjadikan tubuh kita mudah rosak disebabkan oksidasi.

Gejala – Gejala Kekurangan Vitamin E :

  •      Anemia (kurang bilangan sel darah merah atau haemoglobin)
  •      Masalah berkaitan system pembiakan
  •      Susah mengandung
  •      Senang keguguran
  •      Tanda penuaan pada kulit (age spots)
  •      Katarak
  •      Hilang nafsu seksual
  •      Rambut kering & gugur
  •      Kelemahan otot (myopathy)
  •      Luka lambat sembuh
  •      Kebas kaki (cramps)
  •      Penyakit berkaitan usus
  •      Prostat membesar.

Paling best Vitamin E Complex Shaklee bukan untuk kulit sahaja. Ada satu kajian yang dimana orang ada kerosakan buah pinggang disebabkan High Blood Sugar. Makan dan consume  800IU Vitamin E per day ( Kalau Vitamin E Shaklee ambil 2 biji). Pengambilan selama 12 Minggu GPX  (Glutathione Peroxidase) level meningkat. GPX ini kalau meningkat ianya akan sangat menbantu increase insulin leves untuk bantu mereka yang ada masalah INSULIN RESISTANCE such as HIGH BLOOD SUGAR ini

Saya sendiri mengambil Vitamin E Complex Shaklee setiap hari selepas makan tenghari atau malam untuk kulit cantik dan glowing, untuk mengurangkan dan menghilangkan kesan-kesan parut luka dan jerawat.



Sesiapa yang berminat hendak mencuba Vitamin E Complex Shaklee ini boleh hubungi saya. Sempena bulan Kemerdekaan bulan Ogos ini, ada promo untuk Vitamin E Complex Shaklee. Anda boleh dapatkan  Vitamin E ini dengan harga promo, menjimatkan dan berbaloi.






Asnah Idris | Pengedar Shaklee Gombak

012 971 5359 | wasap saya | Facebook


#blogmegashaklee

#shakleethrive2023

#shakleetriumph202






Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

PETUA HILANGKAN JERAGAT

Assalamualaikum..salam sejahtera Mempunyai kulit wajah yang tidak ada masalah kulit terutama jeragat menjadi idaman semua orang terutama wanita.  Oleh itu entri saya kali ini akan menerangkan apa itu jeragat dan petua-petua untuk mengatasi masalah jeragat ini. APA ITU JERAGAT? Hiperpigmentasi atau jeragat berlaku apabila kawasan kulit tertentu menjadi lebih gelap atau tebal. Perubahan warna ini menjadikan kulit kelihatan kusam dan tone kulit tidak sekata. Pigmentasi merupakan perwarnaan kulit ditentukan oleh jumlah melanin yang dihasilkan oleh sel-sel kulit. Istilah ini boleh metangkumi pelbagai jenis gangguan pigmentasi kulit yang boleh menjejaskan kawasan kulit yang kecil atau besar. Walaupun jeragat tidak berbahaya  tetapi ia mungkin menjejaskan penampilan seseorang. Sebelum kita mengetahui apa Petua Hilangkan Jeragat terlebih dahulu perlu kita ketahui apa yang menyebabkan terjadinya jeragat. BERIKUT ADALAH PUNCA-PUNCA TERJADINYA JERAGAT SINARAN ULTRALEMBAYUNG (UV) -  Sinar UV sela

3 DOA MUDAH UNTUK WANITA

  Assalamualaikum W.B.T Pengertian doa adalah permintaan, permohonan atau rayuan seseorang kepada Allah SWT yang diucapkan dengan penuh keikhlasan, kerendahan hati dan berseunggu-sungguh terhadap apa yang dimohon. Entri saya kali ini, saya  berkongsi  3 doa mudah untuk wanita, yang boleh diamalkan hari-hari. Doa-doa ini adalah doa yang saya selalu amalkan  dalam  kehidupan seharian terutama selepas solat. Sebelum itu kita ketahui terlebih dahulu adab-adab berdoa. ADAB-ADAB BERDOA Mengikhlaskan hati kepada Allah. Mengangkat kedua tangan ketika berdoa sepertimana yang dilakukan oleh Rasulullah SAW sehingga kelihatan putih dua ketiaknya sebagai tanda kesungguhan kita memohon sesuatu daripada Allah Memulakan doa dengan tahmid kepada Allah SWT dan diiringi dengan salawat kepada Nabi SAW, diikuti dengan permohonan apa-apa yang dihajatkan. Doa yang paling utama ialah memohon keampunan dan keredhaan Allah sebelum memohon perkara-perkara yang lain. Permohonan juga boleh dimohon dengan apa-apa b

SERONOKNYA PERCUTIAN SHAKLEE

  Assalamualaikum Semua!   Kalau anda dapat peluang pergi bercuti,sudah tentu seronokkan?.Apa lagi kalau percutian itu ditaja. Dengan kata lain percutian percuma, ditaja sepenuhnya,bestkan!. Rasanya ramai yang suka kalau dapat peluang bercuti ditaja ini ,jaranglah sangat kalau ada yang tidak suka benda yang percumakan? Seperti sudah diketahui, pihak Shaklee ada memberi insentif atau ganjaran kepada pengedar Shaklee yang layak. Ganjaran itu dikenali sebagai 3C iaitu Cash,Car dan Covention. Hari ni saya nak bercerita tentang ganjaran yang ketiga tu iaitu convention. Melalui ganjaran ini, pengedar Shaklee berpeluang menikmati  percutian bertaraf 5 bintang dalam dan luar negara yang kesemuanya ditaja 100% oleh Shaklee. Seronokkan, kita hanya datang bawa badan sahaja,sebb semua sudah disediakan. Biasanya Shaklee akan bagi pilihan trip, samada trip international, regional atau umrah. Antara syarat-syarat nak layakkan diri untuk trip Shaklee ni ialah first sekali anda kenalah  mendaftar menja