Skip to main content

7 SEBAB KENAPA SHAKLEE SUPPLEMENTS TERBAIK DI MALAYSIA

 

ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA



Sebelum mengenali suplemen Shaklee saya fikir semua suplemen sama  sahaja,saya main beli je di farmasi dan capai   sahaja apa yang ada dipamerkan di atas rak tanpa berfikir panjang.

Tetapi , rupa-rupanya baru saya tahu, suplemen ini ada yang jenis sintetik, ada yang jenis organik dan ada yang jenis semulajadi. Suplemen terbaik adalah suplemen semulajadi sebab ia adalah ekstrak dari bahan semulajadi dan diproses 


KENALI SIAPAKAH PENGASAS SYARIKAT SHAKLEE?

DR FORREST C.SHAKLEE ialah pengasas syarikat Shaklee pada tahun 1956. Kesedaran beliau bahawa sains dan alam semulajadi mampu bergabung untuk menjadi penawar kesihatan yang terbaik untuk manusia.

Beliau berpegang kepada falsafah  “Hidup Berharmoni Dengan Alam” boleh mendorong membantu manusia hidup bahagia dan sihat. Oleh demikian, Dr Shaklee telah mengasaskan produk suplemen semulajadi dan produk pencuci yang mesra alam sekitar. Sehingga ke hari ini, dengan berkonsepkan “Mencipta Kehidupan Yang Lebih Baik” telah mencerminkan visi awal Dr Shaklee. suhu yang rendah untuk mengekalkan zat bahan semulajadi yg diekstrak tu.



Ini 7 sebab kenapa Suplemen Shaklee terbaik di Malaysia


1. PRODUK SHAKLEE DIBANGUNKAN OLEH SAINTIS HEBAT. 

Produk Shaklee bukan seperti produk kilang OEM yang main bancuh-bancuh dan bubuh apa sahaja bahan dan yang  apa kita nak dalam tu.


Antara saintis yang menjadi tunggak kekuatan produk Shaklee ialah:

Dr. Forrest C. Shaklee iaitu pengasas Shaklee itu sendiri.

Dr. Yasuhiko Kojima Penerima PhD in Medical Science dari Universiti Tokyo, merupakan saintis pertama di dunia yang discover Interferon. 

Dr. Elizabeth Blackburn - PhD daripada University Cambridge, pemenang Anugerah Nobel Dalam Perubatan pada 2009 yang mengkaji mengenai telomere.

Dr. Gladys Block - Professor Emeritus di University Berkeley California yang mengkaji keberkesanan vitamin ke atas manusia dan penemuannya dalam Landmark Study; penyelidikan berimpak tinggi dalam dunia nutrisi.

Dr. Bruce Daggy - Senior VP untuk R&D Chief Science Office di Shaklee

Jika kita percaya kepada saintis yang buat ubat, kita harus percaya juga kepada yang buat suplemen Shaklee. 

Shaklee mempunyai lebih 100 kertas saintifik, 90 daripadanya di terbitkan dalam terbitan penilaian sejawat. 


2. FALSAFAH SYARIKAT YANG JELAS SERTA PRODUK TERBAIK.

Di jamin berkesan, di jamin selamat dan di jamin semulajadi hingga menarik saintis terhebat seperti di atas. Orang hebat dan pakar tidak bekerja untuk duit, tetapi hanya ingin usahanya memberi impak kepada dunia dan manusia. Semakin hebat sesuatu syarikat itu mampu lakukan, semakin hebat pula kualiti talent yang bakal mereka tarik. 


Shaklee melaburkan lebih 300 juta dollar dalam ujian klinikal, pembangunan dan penyelidikan; melalui lebih 100,000 ujian kualiti setiap tahun untuk memastikan ketulenan dan keberkesanan produk. Shaklee jauh melangkaui piawaian industri!

3. DIBUKTIKAN DENGAN SAINS

Setiap produk Shaklee melalui pelbagai R&D di setiap peringkat dari penanaman tumbuhan hingga kajian keberkesanan sesuatu produk/ vitamin. Bukan asal boleh jual je.

Shaklee jamin produk mereka 100% semulajadi, tiada pengawet, tiada bahan kimia, etc. Sesuai dengan falsafahnya yang “harmony with nature”. Malah, Shaklee menghabiskan ratusan juta USD untuk uji berkali-kali bagi memastikan setiap produk yang dikeluarkan bebas racun, kekal pure/potent & komposisinya tetap stabil semasa sampai kepada pengguna.

4. ADA KAJIAN KLINIKAL OLEH PIHAK KETIGA

Syarikat vitamin sebenarnya tidak perlu pun buat ujian klinikal, tidak seperti ubat. Tetapi Shaklee tetap buat juga kajian klinikal ke atas setiap produknya. 

Kajian klinikal Shaklee juga di lakukan ke atas manusia, bukan haiwan, bukan tikus.

Dan mereka yang terlibat dengan kajian klinikal tersebut ialah saintis atau penyelidik daripada universiti.




5. LANDMARK STUDY OLEH PIHAK KETIGA

 Landmark Study ini mengkaji “betul ke multi-vitamin ni ada kesan untuk jangka masa panjang?”. Kajian ini membandingkan orang yang tak makan apa-apa vitamin, orang yang macam vitamin brand popular lain & orang yang makan vitamin Shaklee. Dalam kajian ini, orang yang makan vitamin Shaklee sudah menggunakannya sekurang-kurangnya 20 tahun. Ya, 20 tahun! Malah, banyak yang dah gunakannya selama 30-40 tahun!

Ini yang menarik perhatian Dr Bruce Daggy sampai berhenti kerja di GlaxoSmithKline hanya untuk berkhidmat di Shaklee.

Kalau nak tahu, ini kajian paling bersejarah dalam dunia nutrisi. Sampai sekarang pun, ia masih satu-satunya kajian seumpamanya pernah dilakukan. Melibatkan jumlah peserta yang ramai & untuk tempoh penggunaaan yang sangat lama (sampai 40 tahun tu!). Tambahan pula, kajian ini diterbitkan dalam jurnal antara impact factor tertinggi dalam bidang nutrisi.


6. PILIHAN ANGKASAWAN 

Kehebatan dan keberkesanan produk Shaklee telah menarik perhatian pihak agensi kerajaan seperti NASA.

Kita semua tahu betapa cerewetnya NASA dalam memilih apa-apa bahan, produk atau servis dalam misi mereka. Dalam pada cerewet sebegitu pun, NASA tetap pilih Shaklee untuk membangunkan formula khas untuk bekalan nutrisi angkasawan mereka sampai hari ini. 

Astro-Ade namanya. Formula khas ini NASA gunakan untuk setiap misi angkasa mereka.

Bukan itu saja, Scott Kelly yang merupakan manusia paling lama pernah menetap di ISS; setahun lamanya, juga konsisten menggunakan produk Shaklee sepanjang berada di sana. Dan vitamin yang mereka gunakan tu (selain Astro Ade) adalah formula vitamin yang sama dengan produk Shaklee di bumi. Kalau lah angkasawan dengan macam-macam ancaman; seperti keadaan tinggi UV, pun terbukti sihat Shaklee, apatah lagi kita yang berada di bumi?.




7. PILIHAN ATLET ANTARABANGSA

Shaklee menjadi pilihan atlet sukan Olimpik, bukan setakat SUKMA atau Sukan Komanwel je. Atlit-atlit ini 'powered by Shaklee' menunjukkan mereka memang benar-benar menggunakan produk Shaklee untuk perform, bukan sekadar dibayar untuk bergambar sahaja.


Lagi sebab kenapa Suplemen Shaklee terbaik adalah kerana produk Shaklee sudah 100 tahun di pasaran sejak tahun 1915. Vitalized Mineral merupakan multivitamin pertama yang dihasilkan.Sekarang ianya dikenali sebagai Vita-Lea Multivitamin.


Tahun 1915


Sekarang



ANTARA -ANTARA SET SUPLEMEN SHAKLEE YANG  MENJADI PILIHAN

1. SET  PENYUSUAN

2. SET IBU MENGANDUNG

3. SET KECANTIKAN KULIT

4. SET TURUNKAN BERAT BADAN

5. SET MIGRAIN

6. SET KOLESTROL

7.SET RESDUNG

8. SET KANAK-KANAK


Set Penyusuan Shaklee dan Set Kurus Shaklee adalah set 'hot yang selalu dicari untuk ibu-ibu yang menyusu, yang hendak memperbanyakkan susu dan Set Kurus Shaklee bagi yang hendak  turunkan turunkan berat badan. Shaklee mempunyai solusi untuk mengatasi masalah-masalah yang dihadapi penguna yang ingin sihat secara semulajadi.







Selain daripada  itu kenapa Shaklee supplements terbaik di Malaysia kerana lebih 65 tahun di pasaran dunia, lebih 25 tahun di dalam Malaysia.

Produk yang dihasilkan selamat digunakan dan berkesan. Ada kelulusan KKM dan sijil Halal yang diiktiraf oleh Jakim.





Malah Shaklee Malaysia diikhtiraf sebagai Trusted Brand Vitamin Suplemen di Malaysiabagi kategori vitamin dan suplemen untuk tahun 2021 dan 2022 yang dibuat oleh Reader Digest. Shaklee menang gold award, sebaris dengan jenama terkenal seperti Panasonic, Sony, Spritzer, Daiken dan banyak lagi.

Kalau nak tahu lebih lanjut lagi boleh klik ni
>>> SUPPLEMENTS TERBAIK








Asnah Idris | Pengedar Shaklee Gombak
012 971 5359 | wasap saya | Facebook


#blogmegashaklee

#shakleethrive2023

#shakleetriumph2023




Comments

Popular posts from this blog

PETUA HILANGKAN JERAGAT

Assalamualaikum..salam sejahtera Mempunyai kulit wajah yang tidak ada masalah kulit terutama jeragat menjadi idaman semua orang terutama wanita.  Oleh itu entri saya kali ini akan menerangkan apa itu jeragat dan petua-petua untuk mengatasi masalah jeragat ini. APA ITU JERAGAT? Hiperpigmentasi atau jeragat berlaku apabila kawasan kulit tertentu menjadi lebih gelap atau tebal. Perubahan warna ini menjadikan kulit kelihatan kusam dan tone kulit tidak sekata. Pigmentasi merupakan perwarnaan kulit ditentukan oleh jumlah melanin yang dihasilkan oleh sel-sel kulit. Istilah ini boleh metangkumi pelbagai jenis gangguan pigmentasi kulit yang boleh menjejaskan kawasan kulit yang kecil atau besar. Walaupun jeragat tidak berbahaya  tetapi ia mungkin menjejaskan penampilan seseorang. Sebelum kita mengetahui apa Petua Hilangkan Jeragat terlebih dahulu perlu kita ketahui apa yang menyebabkan terjadinya jeragat. BERIKUT ADALAH PUNCA-PUNCA TERJADINYA JERAGAT SINARAN ULTRALEMBAYUNG (UV) -  Sinar UV sela

3 DOA MUDAH UNTUK WANITA

  Assalamualaikum W.B.T Pengertian doa adalah permintaan, permohonan atau rayuan seseorang kepada Allah SWT yang diucapkan dengan penuh keikhlasan, kerendahan hati dan berseunggu-sungguh terhadap apa yang dimohon. Entri saya kali ini, saya  berkongsi  3 doa mudah untuk wanita, yang boleh diamalkan hari-hari. Doa-doa ini adalah doa yang saya selalu amalkan  dalam  kehidupan seharian terutama selepas solat. Sebelum itu kita ketahui terlebih dahulu adab-adab berdoa. ADAB-ADAB BERDOA Mengikhlaskan hati kepada Allah. Mengangkat kedua tangan ketika berdoa sepertimana yang dilakukan oleh Rasulullah SAW sehingga kelihatan putih dua ketiaknya sebagai tanda kesungguhan kita memohon sesuatu daripada Allah Memulakan doa dengan tahmid kepada Allah SWT dan diiringi dengan salawat kepada Nabi SAW, diikuti dengan permohonan apa-apa yang dihajatkan. Doa yang paling utama ialah memohon keampunan dan keredhaan Allah sebelum memohon perkara-perkara yang lain. Permohonan juga boleh dimohon dengan apa-apa b

SERONOKNYA PERCUTIAN SHAKLEE

  Assalamualaikum Semua!   Kalau anda dapat peluang pergi bercuti,sudah tentu seronokkan?.Apa lagi kalau percutian itu ditaja. Dengan kata lain percutian percuma, ditaja sepenuhnya,bestkan!. Rasanya ramai yang suka kalau dapat peluang bercuti ditaja ini ,jaranglah sangat kalau ada yang tidak suka benda yang percumakan? Seperti sudah diketahui, pihak Shaklee ada memberi insentif atau ganjaran kepada pengedar Shaklee yang layak. Ganjaran itu dikenali sebagai 3C iaitu Cash,Car dan Covention. Hari ni saya nak bercerita tentang ganjaran yang ketiga tu iaitu convention. Melalui ganjaran ini, pengedar Shaklee berpeluang menikmati  percutian bertaraf 5 bintang dalam dan luar negara yang kesemuanya ditaja 100% oleh Shaklee. Seronokkan, kita hanya datang bawa badan sahaja,sebb semua sudah disediakan. Biasanya Shaklee akan bagi pilihan trip, samada trip international, regional atau umrah. Antara syarat-syarat nak layakkan diri untuk trip Shaklee ni ialah first sekali anda kenalah  mendaftar menja