Skip to main content

9 SEBAB KENAPA KOMUNITI SHAKLEE BEST DAN TERBAIK!

Assalamualaikum WBT

Diam tidak diam,hampir  5 tahun saya menjadi sebahagian dari keluarga Shaklee. Mula mengenali Shaklee diperkenalkan oleh rakan sepejabat iaitu Geeha Aman. Masa itu saya ada masalah migrain yang teruk dan juga gastrik. Alhamdulillah masalah-masalah yang saya hadapi itu tidak ada lagi apabila saya mengambil vitamin-vitamin Shaklee secara konsisten.Saya cuba dan alami sendiri perbezaan yang sangat mengembirakan. Sangat teruja meilht perubahan diri saya.

Oleh itu saya terus 'jatuh cinta" dengan Shaklee malah masih kekal dan setia sehingga kini. Kenapa saya masih bersama Shaklee?

Inilah 9 sebab kenapa  bagi saya komuniti Shaklee Best dan sentiasa di hati.




1.SHAKLEE BAGAIKAN SATU FAMILY. Walau masih bertatih dalam Shaklee tetapi saya rasa sangat selesa kerana kemesraan dan keramahan mereka tidak mengira kita siapa mereka upline ke, downline ke sama je. Saya rasa tidak rasa terasing walau belum up rank ,tanyalah apa saja pasti upline2 ni akan melayan pertanyaan kita dengan baik.






2.KELAS ILMU. Banyak kelas ilmu yang Shaklee adakan  perkongsian dari pakar-pakar Nutrisi,doktor-doktor dan juga master-master .Tidak kiralah secara online mahupun offline,secara percuma ataupun berbayar,banyak ilmu-ilmu dan pengalaman yang saya dapat menambahkan ilmu saya dan mempratikkannya. Pertama kali dapat menyertai kelas secara offline saya rasa sangat seronok.Selalu ikuti kelas secara online sahaja.Contohnya workshop bersama Dr Hafiz Sulaiman, Dr Redza dan Dr Mahesh. Dr Redza seorang saintis genius yang telah berkongsi dengan team shaklee kami.





3.ILMU KEROHANIAN.Dalam Shaklee bukan saja perkongsian cara berbisness,pemasaran dan produk-produk ada juga pengkongsian ilmu-ilmu keagamaan. Amalan-amalan seharian,doa-doa dan selalu diingatkan setiap apa yang dilakukan bukan untuk dunia semata-mata tetapi akhirat juga jangan dilupa.


4.PRODUK-PRODUK SHAKLEE PATUH SYARIAH DAN SELAMAT. Saya  amat berhati-hati dalam pemilihan produk-produk di pasaran sebab keadaan diri saya saya yang sangat sensitif dan  mudah mengalami alahan kalau mengambil produk yang tidak sesuai. Shaklee terbukti berkesan dan patuh Syariah ada halal Jakim dan telah diuji dimakmal Shaklee dan satu-satunya Syarikat yang mempunyi 'landmark study".


5.DIKELILINGI "AURA POSITIF".Yang best dalam Shaklee tiada persaingan yang negatif,bukan berjaya individu sahaja tetapi bersama-sama berusaha berjaya bersama-sama juga. Saling sokong-menyokong,mengajar dan belajar sesuatu yang baru bersama-sama.Mempunyai semangat yang kuat dan jitu untuk membuat sesuatu itu yang membuat saya pun terasa semangat sama.


6. GANJARAN. Yang saya suka Shaklee ini ganjaran dari Shaklee  menghargai setiap usaha kita lakukan . Dari sekecil-kecil ganjaran hingga sebesar-besarnya Shaklee  beri dan tidak pernah tiada berterusan sampai bila-bila seiring dengan usaha kita. Ganjaran berbentuk wang ,bonus kereta mahupun percutian mewah,malah tanpa had. Malahan Shakle bayar kita tepat masa tiada penangguhan.


7.MATLAMAT YANG SAMA. Dalam Shaklee mempunyai matlamat yang sama  ingin berjaya dan terus berjaya ke kemuncak yang paling tinggi. Saling bantu-membantu,itu yang membuat saya sangat suka berada dalam Shaklee. Dalam Shaklee tiada istilah downline "bekerja" untuk upline.Sesiapapun boleh "terbang: . Malah ada sahaja downline lebih berjaya dari upline ,yang penting usaha dan kesungguhan.


8. KELAS NUTRISI. Kita bukan setakat menjual tetapi mengenali produk dengan sangat baik. Pengetahuan tentang produk ini sangat penting supaya kita dapat gunakan secara berilmu. Seterusnya dapat memaksimumkan kelebihan produk. Produk yang kami jual dan kongsikan adalah produk yang kami makan. Jadi tentulah kita mahukan Shaklee Effect atau kebekesanan yang maksimum. Dapat mengutip ilmu-ilmu nutrisi daripada paka-pakar nutrisi sangat-sangat saya teruja kerana dapat belajar sesuatu yang baru dan menambah pengetahuan yang sedia ada. 



9.KENALAN BARU. Dalam Shaklee dapat berkenalan dengan ramai orang daripada team-team dari seluruh negeri walaupun tidak mengenali mereka tetapi mereka sudi untuk berkongsi idea-dan pengalaman serta ilmu. Pendek kata berada dalam komuniti Shaklee menjadikan saya sentiasa bersemangat dan ceria dalam berusaha mencapai impian




Asnah Idris | Pengedar Shaklee Gombak
012 971 5359 | wasap saya | Facebook

#blogmegashaklee

#shakleethrive2023

#shakleetriumph2023


Comments

Popular posts from this blog

PETUA HILANGKAN JERAGAT

Assalamualaikum..salam sejahtera Mempunyai kulit wajah yang tidak ada masalah kulit terutama jeragat menjadi idaman semua orang terutama wanita.  Oleh itu entri saya kali ini akan menerangkan apa itu jeragat dan petua-petua untuk mengatasi masalah jeragat ini. APA ITU JERAGAT? Hiperpigmentasi atau jeragat berlaku apabila kawasan kulit tertentu menjadi lebih gelap atau tebal. Perubahan warna ini menjadikan kulit kelihatan kusam dan tone kulit tidak sekata. Pigmentasi merupakan perwarnaan kulit ditentukan oleh jumlah melanin yang dihasilkan oleh sel-sel kulit. Istilah ini boleh metangkumi pelbagai jenis gangguan pigmentasi kulit yang boleh menjejaskan kawasan kulit yang kecil atau besar. Walaupun jeragat tidak berbahaya  tetapi ia mungkin menjejaskan penampilan seseorang. Sebelum kita mengetahui apa Petua Hilangkan Jeragat terlebih dahulu perlu kita ketahui apa yang menyebabkan terjadinya jeragat. BERIKUT ADALAH PUNCA-PUNCA TERJADINYA JERAGAT SINARAN ULTRALEMBAYUNG (UV) -  Sinar UV sela

3 DOA MUDAH UNTUK WANITA

  Assalamualaikum W.B.T Pengertian doa adalah permintaan, permohonan atau rayuan seseorang kepada Allah SWT yang diucapkan dengan penuh keikhlasan, kerendahan hati dan berseunggu-sungguh terhadap apa yang dimohon. Entri saya kali ini, saya  berkongsi  3 doa mudah untuk wanita, yang boleh diamalkan hari-hari. Doa-doa ini adalah doa yang saya selalu amalkan  dalam  kehidupan seharian terutama selepas solat. Sebelum itu kita ketahui terlebih dahulu adab-adab berdoa. ADAB-ADAB BERDOA Mengikhlaskan hati kepada Allah. Mengangkat kedua tangan ketika berdoa sepertimana yang dilakukan oleh Rasulullah SAW sehingga kelihatan putih dua ketiaknya sebagai tanda kesungguhan kita memohon sesuatu daripada Allah Memulakan doa dengan tahmid kepada Allah SWT dan diiringi dengan salawat kepada Nabi SAW, diikuti dengan permohonan apa-apa yang dihajatkan. Doa yang paling utama ialah memohon keampunan dan keredhaan Allah sebelum memohon perkara-perkara yang lain. Permohonan juga boleh dimohon dengan apa-apa b

SERONOKNYA PERCUTIAN SHAKLEE

  Assalamualaikum Semua!   Kalau anda dapat peluang pergi bercuti,sudah tentu seronokkan?.Apa lagi kalau percutian itu ditaja. Dengan kata lain percutian percuma, ditaja sepenuhnya,bestkan!. Rasanya ramai yang suka kalau dapat peluang bercuti ditaja ini ,jaranglah sangat kalau ada yang tidak suka benda yang percumakan? Seperti sudah diketahui, pihak Shaklee ada memberi insentif atau ganjaran kepada pengedar Shaklee yang layak. Ganjaran itu dikenali sebagai 3C iaitu Cash,Car dan Covention. Hari ni saya nak bercerita tentang ganjaran yang ketiga tu iaitu convention. Melalui ganjaran ini, pengedar Shaklee berpeluang menikmati  percutian bertaraf 5 bintang dalam dan luar negara yang kesemuanya ditaja 100% oleh Shaklee. Seronokkan, kita hanya datang bawa badan sahaja,sebb semua sudah disediakan. Biasanya Shaklee akan bagi pilihan trip, samada trip international, regional atau umrah. Antara syarat-syarat nak layakkan diri untuk trip Shaklee ni ialah first sekali anda kenalah  mendaftar menja