Skip to main content

RAMADHAN DENGAN SET PUASA SHAKLEE

 ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA SEMUA


Pejam celik pejam celik tidak lama lagi kita umat Islam akan menyambut kedatangan bulan Ramadhan,bulan yang mulia.Sudah tentu banyak perancangan dan persediaan  yang kita buat sebelum kedatangan bulan Ramadhan ini. 




PERSEDIAAN SEBELUM BULAN PUASA

Antaranya:- 

                    1. Ganti puasa & puasa sunat - Mula ganti puasa pada yang tertinggal puasa tahun lepas dan berpuasa sunat untuk menbiasakan diri bila berpuasa di bulan Ramadhan nanti.Tiadalah perut dan badan mengalami kejutan apabila berpuasa wajib nanti.

                    2. Awalkan Sarapan Pagi - Membiasakan diri bangun  awal dan mengambil sarapan di awal pagi untuk membiasakan diri untuk bangun sahur nanti.


                     3. Tingkatkan Pengambilan Protein Ketika Sarapan - Mengambil makanan berasaskan protein dan rendah lemak seperti yogurt dan susu soya yang mudah untuk dihadam dan   memberi rasa kenyang lebih lama.


                    4. Kurangkan Pengambilan Minuman yang tinggi kafein - Gantikan kopi dengan mengambil minuman elektrolit atau teh yang rendah dengan kafein untuk mengelakkan sakit kepala dan dehidrasi dalam  bulan Ramadhan nanti.


                    5. Perancangan Makanan - Untuk para ibu-ibu sudah tentu mempunya perancangan untuk menyediakan makanan bersahur dan iftar sepanjang bulan Ramadhan nanti. Menyediakan senarai-senarai pembelian bahan-bahan untuk  mengelakkan pembaziran.


                    6. Suplemen -  Menyediakan suplemen seperti protein,minuman eletrolit ,vitamin B dan sebagainya sangat penting untuk memastikan tubuh badan kita kekal sihat sepanjang berpuasa di bulan Ramadhan nanti.


 PENGALAMAN BERPUASA DENGAN SET PUASA SHAKLEE

Masih saya teringat setiap kali bulan Ramadhan ,permulaan puasa mesti saya mengalami sakit kepala yang teruk dan gastrik juga.Setelah  kenal dengan produk Shaklee ,masalah saya hadapi setiap bulan Ramadhan  tiada lagi. Kini saya boleh berpuasa dengan gembira kerana saya sudah ada solusi untuk masalah saya..


Berpuasa dengan Set Puasa Shaklee adalah solusi kepada yang hendak rasa bertenaga dan kenyang sepanjang masa. Set Ramadhan Shaklee juga memudahkan kita untuk menyediakan hidangan sewaktu sahur,apabila tiada idea hendak masak apa atau pada yang tiada selera hendak makan malah kalau kesuntukan waktu Set Ramadhan Shaklee sebagai penyelamat. Mudah dan cepat.


Shaklee telah menyediakan solusi lengkap dari waktu sahur hingga moreh yang telah dicadangkan oleh ahli pemakanan Shaklee untuk memastikan kita dapat berpuasa dengan sihat dan selesa serta memberikan kita Ramadhan yang lebih produktif dan bermakna.



SET PUASA SHAKLEE





1.ESP - Memberi Tenaga

Hidangan lazat yang memberikan tenaga secara berterusan dan menyokong kesihatan secara menyeluruh. Kaya dengan kalsium, protein, dan lengkap dengan 9 asid amino perlu.


2. Cinch Shake - Memberi Rasa Kenyang

Mengenyangkan dan mengurangkan nafsu makan semasa berpuasa.      Mengandungi shake yang lazat, pantas dan berkhasiat untuk kita. Ia membekalkan nutrien yang menyamai satu hidangan lengkap dengan rasa yang enak seperti pemanis mulut.

Cinch Shake ada dalam 3 perisa berbeza: Coklat, Latte, Vanila


3. Performance Drinks - Memberi Hidrasi

Minuman elektrolit yang ditambah dengan campuran unik karbohidrat untuk memberikan tenaga segera dan berterusan di samping menyokong penghidratan optimum.

Performance Drinks didatangkan dengan 2 perisa berbeza: Orange dan Lemon Lime



Jom berpuasa dengan Shaklee! Ianya semudah 1-2-3!


Nak tahu lebih lanjut tentang SET BERPUASA SHAKLEE boleh klik link di sini RAMADHAN DENGAN SET PUASA SHAKLEE


Asnah Idris | Pengedar Shaklee Gombak
012 971 5359 | wasap saya | Facebook

#blogmegashaklee

#shakleethrive2023

#shakleetriumph2023

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

PETUA HILANGKAN JERAGAT

Assalamualaikum..salam sejahtera Mempunyai kulit wajah yang tidak ada masalah kulit terutama jeragat menjadi idaman semua orang terutama wanita.  Oleh itu entri saya kali ini akan menerangkan apa itu jeragat dan petua-petua untuk mengatasi masalah jeragat ini. APA ITU JERAGAT? Hiperpigmentasi atau jeragat berlaku apabila kawasan kulit tertentu menjadi lebih gelap atau tebal. Perubahan warna ini menjadikan kulit kelihatan kusam dan tone kulit tidak sekata. Pigmentasi merupakan perwarnaan kulit ditentukan oleh jumlah melanin yang dihasilkan oleh sel-sel kulit. Istilah ini boleh metangkumi pelbagai jenis gangguan pigmentasi kulit yang boleh menjejaskan kawasan kulit yang kecil atau besar. Walaupun jeragat tidak berbahaya  tetapi ia mungkin menjejaskan penampilan seseorang. Sebelum kita mengetahui apa Petua Hilangkan Jeragat terlebih dahulu perlu kita ketahui apa yang menyebabkan terjadinya jeragat. BERIKUT ADALAH PUNCA-PUNCA TERJADINYA JERAGAT SINARAN ULTRALEMBAYUNG (UV) -  Sinar UV sela

3 DOA MUDAH UNTUK WANITA

  Assalamualaikum W.B.T Pengertian doa adalah permintaan, permohonan atau rayuan seseorang kepada Allah SWT yang diucapkan dengan penuh keikhlasan, kerendahan hati dan berseunggu-sungguh terhadap apa yang dimohon. Entri saya kali ini, saya  berkongsi  3 doa mudah untuk wanita, yang boleh diamalkan hari-hari. Doa-doa ini adalah doa yang saya selalu amalkan  dalam  kehidupan seharian terutama selepas solat. Sebelum itu kita ketahui terlebih dahulu adab-adab berdoa. ADAB-ADAB BERDOA Mengikhlaskan hati kepada Allah. Mengangkat kedua tangan ketika berdoa sepertimana yang dilakukan oleh Rasulullah SAW sehingga kelihatan putih dua ketiaknya sebagai tanda kesungguhan kita memohon sesuatu daripada Allah Memulakan doa dengan tahmid kepada Allah SWT dan diiringi dengan salawat kepada Nabi SAW, diikuti dengan permohonan apa-apa yang dihajatkan. Doa yang paling utama ialah memohon keampunan dan keredhaan Allah sebelum memohon perkara-perkara yang lain. Permohonan juga boleh dimohon dengan apa-apa b

SERONOKNYA PERCUTIAN SHAKLEE

  Assalamualaikum Semua!   Kalau anda dapat peluang pergi bercuti,sudah tentu seronokkan?.Apa lagi kalau percutian itu ditaja. Dengan kata lain percutian percuma, ditaja sepenuhnya,bestkan!. Rasanya ramai yang suka kalau dapat peluang bercuti ditaja ini ,jaranglah sangat kalau ada yang tidak suka benda yang percumakan? Seperti sudah diketahui, pihak Shaklee ada memberi insentif atau ganjaran kepada pengedar Shaklee yang layak. Ganjaran itu dikenali sebagai 3C iaitu Cash,Car dan Covention. Hari ni saya nak bercerita tentang ganjaran yang ketiga tu iaitu convention. Melalui ganjaran ini, pengedar Shaklee berpeluang menikmati  percutian bertaraf 5 bintang dalam dan luar negara yang kesemuanya ditaja 100% oleh Shaklee. Seronokkan, kita hanya datang bawa badan sahaja,sebb semua sudah disediakan. Biasanya Shaklee akan bagi pilihan trip, samada trip international, regional atau umrah. Antara syarat-syarat nak layakkan diri untuk trip Shaklee ni ialah first sekali anda kenalah  mendaftar menja